Bangkok, stad van duizend geuren

27 januari 2009 - Bangkok, Thailand

Zondagochtend zijn er pistolets – en daar maken we, zo vlak voor ons vertrek, voor geen geld in de wereld een uitzondering op. Ook de eerste maaltijd bij terugkeer ligt al vast; en de goeie belgen onder u weten al wat dat wordt.

De vlucht naar Bangkok verloopt via een tussenstop in Abu Dhabi. Tijdens de 2 uur durende overstap vragen we ons af hoe gesluierde vrouwen, waarvan enkel de ogen zichtbaar zijn, voorbij security geraken zonder hun vermomming tijdelijk op te heffen. We delen de taxirit van Bangkok airport naar ons hotel met een backpackende Antwerpenaar; al meteen 200 Baht uitgespaard. We vermoeden dat ons hotel in Bangkok het beste van de komende 3 maanden wordt: een design kamer; een heerlijk zwembad op het dak; een zalig terras aan het water naast de ferry pier en gratis wifi (allemaal voor 40 euro). Ik stel met voldoening overigens vast dat je geen Intel-nerd moet zijn om met een mini-laptopje te reizen.

De eerste twee dagen van onze reis doen we heel erg weinig. We zijn een paar jaar geleden al eens in Bangkok geweest en we gebruiken de tijd nu vooral om aan te passen aan het groteske temperatuursverschil. Bij vertrek in Belgie waren ze vollop de wegen aan ’t strooien – hier is het meer dan 30 graden. We loungen wat aan ’t zwembad, maken een boottochtje door de ‘klongs’, laten ons uitgebreid masseren (anderhalf uur voor 6 euro) en genieten van het heerlijke eten. Bangkok is de stad der geuren; voortdurend komen ongekende geuren voorbijgedreven. De meeste heerlijk – anderen afstotend. Morgen, dinsdag, begint het echte werk met een vlucht naar Siem Reap in Cambodia. Daar staat een bezoek aan het grootste religieuze bouwwerk ter wereld op het programma. Tip: het is niet de basiliek van Koekelberg...

PS: bedankt voor al jullie leuke berichtjes...(Bart: nummer 12, wilt ge dat met rijst of met frietjes?

Sawadika, Ines en Kristof

1. Valnea:
    27 januari 2009
    Zalig zo meegenieten van jullie reis!! Ik had het al kunnen denken dat er toch wel een beetje luxe in was hé Sehmke!! Massages, wifi, design.....zolang er maar geen spinnen of kakkerlakken zijn hé!? Eerste maaltijd als jullie terugkomen...laat me raden....friet (en zelfgemaakte tartaar) met biefstuk ? Geniet er maar goed van en ik kijk al uit naar jullie volgend verslag.
  2. Katrien:
    27 januari 2009
    volgens mij wordt het stoofvlees met frietjes en een fris getapt jupilerreke, natuurlijk !
    groot gelijk wat die kakkerlakken betreft, nooit begrepen wat mensen eraan vinden om hopen geld aan een vliegticket uit te geven en uren te vliegen om dan tussen de kakkerlakken te gaan zitten, bwerk...
    goh, nu heb ik zin in ne lekker pistolet... als ge terug zijt, kunt ge mij er dan niet een paar opsturen, zo ?
    geniet ervan, he', mannekes !!!
  3. Chris en Guy:
    28 januari 2009
    Wat een - letterlijk en figuurlijk - vliegende start !
    Eerst pistolekes in Lier , dan burkha's in Abu Dhabi , vervolgens design kamer en massage in Bangkok en nu een vlucht naar Cambodja ! Jaawadde !
    Opdracht van de week : zoek in Angkor Wat naar het origineel van onze Boeddha . En......, als je hem gevonden hebt , dan mogen jullie op onze kosten een Trappist gaan drinken in het belgisch café in Siem Reap , "The Red Piano" .
    Succes gewenst én geniet van elk moment !
  4. Kurt Baert:
    28 januari 2009
    Ik ga deze blog maanden met enige jaloersheid volgen!
    Veel plezier ginder !

Groeten,
    Kurt
  5. Wim:
    28 januari 2009
    Ja ja, ziet er allemaal goe uit!
    Leuk om jullie toch te kunnen 'volgen' tijdens jullie reis.
    Amuseer jullie rot en zet maar lekker veel foto's op de blog!
    groetjes van Wim & Co
  6. Stijn:
    28 januari 2009
    Hoi Kristof en Ines, geniet ervan...we zitten in de laatste fase van de bouw: schilderwerken zijn bezig, verlichting is gehangen enkel de deuren is een klein probleemke...verkeerde levering ze gaan links open waar ze rechts moesten opengaan :) nu zitten we echt in een fase waar we alleen maar met die dingen lachen...Kristof het is hier zalig rustig in iKT, we stoppen om 4u om te aperitieven met Astrid...fyi alle lege flessen staan op jouw buro. Grts en tot bloggers
  7. Janko:
    Heyhey,

Zorg dat je met de zonsopkomst bij Angkor Wat bent; ontzettend mooi en zeker ook nog rustig :) Ze hadden daar trouwens geloof ik ook prima gebak op de markt ;) Enjoy!!

Janko
  8. mama en papa:
    30 januari 2009
    Dag Aziaten,
    De boete voor je fout parkeren bij onze noorderburen is vandaag betaald. Dat worden dus wel enkele pintjes minder in het verre oosten.... Kristof, ge kunt misschien ook wat uitsparen door zelf aan Ines een massagebeurt te geven.
    Geniet maar volop (met één l) van jullie reis, we wachten op jullie verdere reisverhalen en -foto's.
    xxx
    Mama en papa